vrijdag 23 november 2012

Restrooms en koffiecultuur

Restroom en bathroom
Na een aantal weken moet ik er nog steeds aan wennen: je gaat hier in Amerika niet naar de wc of toilet, nee je gaat naar de restroom (openbaar) of naar de bathroom (prive). Die woorden wekken bij mij toch andere associaties op. En begrijp het niet verkeerd: je kan zeker niet uitrusten in de restroom. Ze zijn in de stad niet zo gemakkelijk te vinden. Wel in alle koffietentjes (voor het gemak maar Starbucks genoemd) of restaurants. Maar doorgaans is er in een Starbucks maar 1 toilet. Bedoeld voor de mannen, vrouwen, gehandicapten en het personeel! Dus meestal is het een kwestie van Line up en een portie geduld.


De koffiebekercultuur
Over de koffiebekers in het straatbeeld ben ik ook nog steeds verbaasd. Of je nu in een opgepropte metro staat, je gehaast alle gangen en trappen van de metro door moet om op tijd op je werk te komen. Of dat je op een zonnige zondag een wandeling in het park maakt: je loopt gewoon met een beker in je hand. Wat soms knap onhandig is omdat je in je andere hand je smartphone paraat hebt. Ook dat beeld van smartphone in de hand en oordoppen in zie ik hier nog meer dan in Nederland.

Voor de koude winterdagen zijn er prettige handschoenen voor uitgevonden, met blote vingers (touchscreen werkt niet met een handschoen aan). Die heb ik ook gekocht, in verschillende kleuren.....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten