zaterdag 10 november 2012

Mee in het woon- werk/studie verkeer

Het taalinstituut staat midden in Boston en om er te komen moet ik eerst met een bus en daarna met de 'T', zoals ze die hier noemen. Het is een tram, die zowel boven- als ondergronds rijdt. Ik heb 5 dagen per week les en 's morgens om 8 uur staan er bij de bushalte meerdere studenten die in gastgezinnen in het dorp Winthrop wonen en voor het leren van de Engelse taal naar Boston gaan. Er zijn meerdere instituten.

Mode of gemak?
Zowel bus als T zitten in het spitsuur stampvol. Wat me opvalt zijn de sportschoenen van de mannen en de ballerina's van de vrouwen. Opmerkelijk in dit woon-werkverkeer. Volgens mijn gastvrouw nemen sommigen een meer gepaste schoen in hun tas mee. Maar ze is van mening dat de doorsnee Amerikaan zich de laatste jaren steeds minder lijkt te interesseren voor kleding.
Ik ben ook niet erg onder de indruk van de stijl van kleden die men zich hier aan meet.



Sfeertekening van het forensenverkeer in eenT-station

Geen opmerkingen:

Een reactie posten